Άγνωστη είναι πλέον η ημερομηνία προκήρυξης του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθηνών (Αλσος Βεΐκου – Γουδή), προϋπολογισμού περί το 1,2 δισ. ευρώ η οποία υποτίθεται πως θα είχε δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου, ενώ το επίπεδο προετοιμασίας αποκαλύπτεται από αναθέσεις μελετών της τελευταίας στιγμής.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό προχώρησε προ ημερών στην υπογραφή σύμβασης για τις γεωλογικές και τις γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες στα τμήμα «Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Ηλιούπολη» και «Αλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός» της γραμμής 4. Ακόμα και αν τις επόμενες ημέρες δημοσιευθεί πρόσκληση, οι ημερομηνίες υποβολής προσφορών θα είναι αρκετά μακρινές (από το φθινόπωρο και βλέπουμε…) και θα επιδέχονται παρατάσεως.
Στην αγορά κατασκευών, πάντως, δε βιάζονται. Υπενθυμίζουν πως είναι προτιμότερη η καθυστερημένη προκήρυξη της γραμμής 4, παρά η προχειρότητα την οποία πλήρωσε ακριβά το μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα, ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, είχε παραδεχθεί πως 3.843 μελέτες, 24.504 τεύχη, «έγιναν μετά την υπογραφή της σύμβασης»! Τα έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης έχουν σταματήσει, η κατασκευαστική κοινοπραξία διεκδικεί αποζημιώσεις περί τα 500 εκατ. ευρώ και έχει καταγγείλει τη σύμβαση με στόχο να αποχωρήσει.
Την ίδια στιγμή, κατασκευάζεται στη συμπρωτεύουσα έργο κόστους περί το μισό δισ. ευρώ για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά όταν είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή. Ακόμα και αν ολοκληρωθεί εγκαίρως η επέκταση προς την Καλαμαριά, το μετρό δεν θα λειτουργεί, αφού δεν θα υπάρχουν συρμοί και φυσικά το βασικό δίκτυο.
Για να προκηρυχθεί πάντως το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθηνών πρέπει να κλείσει το θέμα της χρηματοδότησης. Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε ανακοινώσει πως το κόστος του 1,2 δισ. ευρώ θα καλυφθεί από 400 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 800 εκατ. ευρώ μέσω δανείου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Η τράπεζα, κατά το υπουργείο Υποδομών, είναι θετική στη χρηματοδότηση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει προχωρήσει στη συζήτηση του δανείου. Εκτός και αν στην Αττικό Μετρό αποφασίσουν να προκηρύξουν έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Το θέμα του σχεδιασμού της γραμμής 4 «ώστε οι σταθμοί να χωροθετηθούν εκεί που πρέπει» είχε θίξει προ τριμήνου ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης. Τότε είχε εισπράξει την απάντηση πως η χωροθέτηση των σταθμών είναι οριστική.
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ