Σε συλλογή υπογραφών για τα έργα οδοποιίας του Βύρωνα καλεί τους κατοίκους του Βύρωνα ο κ. Δημήτρης Σουλιώτης.
Ο κ. Σουλιώτης μας έστειλε το παρακάτω κείμενο με την παράκληση να δημοσιευθεί, ώστε να εμπλουτιστεί με υπογραφές από όποιον συμφωνεί. Η συλλογή υπογραφών θα συνεχισθεί μέχρι τις 31/8 και όποιος επιθυμεί να συμετάσχει σε αυτή την πρωτοβουλία μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του στα τηλέφωνα 2107628209 και 6977 747431.
“Προς Τον Δήμαρχο Βύρωνα
ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΑΜΦΙΒΟΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ
Κύριε Δήμαρχε, με αισθήματα άλλοτε βαθιάς απογοήτευσης, και άλλοτε θυμού ή αποδοκιμασίας αντικρίζουμε, για πολλά χρόνια τώρα, αυτό το οικτρό θέαμα που στην μεγάλη τους πλειοψηφία παρουσιάζουν οι κατεστραμμένοι δρόμοι του Βύρωνα. Όσοι από εμάς έχουμε ταξιδέψει στις χώρες της Ευρώπη δηλώνουμε ότι δεν έχουμε αντικρύσει αστικούς δρόμους σε τέτοια άθλια κατάσταση. Μαθαίνουμε ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ένας αστικός δρόμος διαρκεί γύρω στα 25 χρόνια ενώ εδώ στην Ελλάδα, σε πολλές περιπτώσεις, διαρκεί από 2 έως και 5 χρόνια, για όσους τουλάχιστον δέχονται κάποιο μέσο κυκλοφοριακό φόρτο.
Εδώ και πολλά χρόνια βλέπουμε στον Βύρωνα να ασφαλτοστρώνονται διάφοροι δρόμοι και μετά από μερικούς μήνες ή μετά από ένα ή δύο χρόνια αρκετοί από αυτούς, να εμφανίζονται με σημάδια έντονων καταστροφών! Είδαμε και βλέπουμε δρόμους να παρουσιάζουν γούβες, εκτεταμένα και μεγάλα «βυθίσματα», με ραγισματιές βαθιές και μεγάλες. Άλλοτε πάλι βλέπουμε άκτιστες και κατεστραμμένες τις σιδερένιες καταπακτές των φρεατίων, αυτά που βρίσκονται στην μέση των δρόμων, με αποτέλεσμα τόσο τα αυτοκίνητα όσο και οι άνθρωποι μέσα σε αυτά, να δέχονται ισχυρές φθορές και καταπονήσεις κλπ. Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί επίσης η πρόχειρη και κακότεχνη κάλυψη δρόμων από διεξαγωγή έργων ΔΕΗ , αερίου, ΟΤΕ κλπ. Οι κακοτεχνίες αυτές δεν θα υπήρχαν αν η Δημοτική Αρχή υποχρέωνε τους εργολάβους να εφαρμόζουν τον νόμο.
Είναι αξιοπαρατήρητο ότι σε δρόμους που συνιστούν κυκλοφοριακούς άξονες εκτός εξαιρέσεων, απουσιάζουν οι διαβάσεις πεζών και οι πινακίδες για το ελάχιστο όριο ταχύτητας των οχημάτων! Είναι εξοργιστικό να απουσιάζουν τέτοιες διαγραμμίσεις διαβάσεων ακόμα και σε δρόμους που οδηγούν σε δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια. Η προστασία των παιδιών δεν έπρεπε να είναι μια από τις προτεραιότητες του Δήμου;
Είναι φανερό ότι όλα αυτά τα θλιβερά φαινόμενα οφείλονται στην αποξένωση της δημοτικής αρχής από τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Οι καταστροφές δρόμων που εμφανίζονται τόσο μεγάλες και σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μετά την κατασκευή τους, μας βάζουν σε διάφορες σκέψεις, για τον ρόλο και τις ειδικές ευθύνες της δημοτικής αρχής. Εκτιμάμε ότι τα φαινόμενα αυτά δεν αποτελούν εξαιρέσεις ή συμπτώσεις, αλλά έχουν να κάνουν με την συστηματική παραβίαση των όρων καλής κατασκευής των δρόμων από τους εργολάβους, την μη τήρησης των ποιοτικών προδιαγραφών στα υλικά που χρησιμοποιούνται και τον ρόλο των δημοτικών οργάνων επίβλεψης και παραλαβής των έργων οδοποιίας, τα οποία θα αποφύγουμε εδώ να σχολιάσουμε αφού την ευθύνη για το έργο τους έχει τελικά ο Δήμαρχος.
Σήμερα βλέπουμε να ασφαλτοστρώνεται ξανά μεγάλος αριθμός δρόμων στην πόλη μας και μάθαμε ότι γι’ αυτό θα πληρώσουμε κάτι λιγότερο από 3 εκ. ευρώ! Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι αρκετοί από τους δρόμους αυτούς που στρώνονται τώρα, έχουν ασφαλτοστρωθεί πρόσφατα δηλ. πριν από 4, 6 ή και παλαιότερα χρόνια!….Επιβεβαιώνεται δηλ. ότι πετάχτηκαν κυριολεκτικά εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστα έργα οδοποιίας για να πλουτίζουν προφανώς εργολάβοι και άλλοι, την ώρα που έχει κηρυχτεί στην πατρίδα μας η πιο απάνθρωπη λιτότητα και χιλιάδες άνθρωποι έχουν πέσει στην έσχατη φτώχεια. Μαζί με όλα αυτά είδαμε ξανά ότι το φρεζάρισμα δεν ξεπερνούσε σέ πολλές περιπτώσεις το 1,5 – 2 εκατοστά και ότι τα έργα οδοποιίας του 2010 ακολουθούν μάλλον τις «παλιές συνταγές», όπου πολύ φοβόμαστε ότι θα βρεθούμε ξανά μπροστά στο αποκαρδιωτικό και σκανδαλώδες φαινόμενο να πλουτίζουν κυκλώματα από τεχνικά έργα που είναι για «πέταμα», κακότεχνα και δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και τις ανάγκες της πόλης .
ΓΙΑ ΤΗΝ «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ»
ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΞΕΝΩΣΗΣ
Κύριε Δήμαρχε, όπως είναι η πόλη σήμερα δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε με άνεση και ασφάλεια. Η πραγματοποίηση ενός απλού περιπάτου και η εκτέλεση της πιο μικρής πεζής διαδρομής για την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας μέσα στην πόλη του Βύρωνα συνιστά σήμερα μια πράξη γενναιότητας και υψηλού θάρρους! Ο πεζός είναι σήμερα αντιμέτωπος με μια χωρίς προηγούμενο «κυκλοφοριακή και πολεοδομική τρομοκρατία».
Η πόλη έχει μεταβληθεί σε διώκτη των πολιτών, του περίπατου, της αμέριμνης ματιάς, της όμορφης σκέψης, της καθαριότητας και του πολιτισμού και πάνω από όλα της δυνατότητας της ήσυχης και ασφαλούς πεζοπορίας. Η πόλη στα πιο κεντρικά της σημεία είναι μια ανοιχτή, θορυβώδη και τροχοφόρα απειλή, εχθρός των γονέων μικρών παιδιών ή των συνοδών μητέρων τους με τα καροτσάκια, των ανάπηρων, των ηλικιωμένων ανθρώπων, των πατεράδων μας και των μανάδων μας. Έχουμε δει με τα ίδια μας τα μάτια τις έντρομες μητέρες να τρέχουν να κρύψουν τα μικρά τους στις εσοχές των παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Αυτή η πόλη εξαφάνισε τον περίπατο του παππού με τον εγγονό και καταδιώκει τον διαβάτη. Με ένα λόγο εμποδίζει τους ανθρώπους να βαδίσουν ελεύθερα και ασφαλείς.
Είναι μια πόλη που σε μια 10ετία ο πληθυσμός της αυξήθηκε από 65 σε 130 χιλ. και όπου εξαιτίας της Αττικής οδού που υμνήθηκε η τοπική κυκλοφορία και τα μποτιλιαρίσματα αυξήθηκαν κατά 500%! Μια πόλη χωρίς κεντρικούς και περιφερειακούς πεζόδρομους, χωρίς αρκετούς ελεύθερους χώρους ησυχίας και αναψυχής, χωρίς προσπελάσιμα πεζοδρόμια, χωρίς μελετημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Αν δεν σταματήσει αυτή η καταστροφική πολιτική, ο Βύρωνας σε μερικά χρόνια θα είναι ( αν δεν είναι κιόλας ) μια δεύτερη Κυψέλη, Παγκράτι, ή Αγ. Παντελεήμονας.
Ξοδέψαμε τεράστια ποσά για ένα υπέργειο δημοτικό πάρκινγκ ενώ την ίδια ώρα οργιάζουν τα διπλοπαρκαρίσματα στην Κύπρου, στην Κολοκοτρώνη και αλλού. Δηλαδή πεταμένα λεφτά! Δεν θα λογοδοτήσει κανένας γι’ αυτό το κατάντημα; Για τα εκατομμύρια ευρώ, που αντί λ.χ. να πάνε στα σχολεία, στους παιδικούς σταθμούς και στα Κέντρα Υγείας πεταχτήκανε στα διπλά παρκαρίσματα; Η γνώμη μας είναι ότι κανένα νόημα δεν έχουν οι χώροι στάθμευσης χωρίς συνολικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στα κεντρικά σημεία της πόλης.
Πολλές γωνιακές προσβάσεις, για την μετάβαση από τον έναν δρόμο στον άλλο εμποδίζονται συνήθως από τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα ή άλλα εμπόδια. Ξοδέψαμε εκατομμύρια για ράμπες που τελικά μας είναι άχρηστες;
Κεντρικές συγκοινωνιακές αρτηρίες με παρκαρισμένα αυτοκίνητα και από τις δύο πλευρές χωρίς διαβάσεις πεζών παρουσιάζουν δυσκολίες ασφαλούς προσπέλασης.
Πεζοδρόμια ακατάλληλα και στενά, που έχουν καταλειφθεί από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, κολόνες της ΔΕΗ, αυθαίρετες επεκτάσεις περιπτέρων, παράνομες ράμπες κατοικιών, πινακίδες και πολλές φορές εμπορεύματα, δεν επιτρέπουν την προσπέλασή και εξαναγκάζουν του πολίτες να βαδίζουν στα οδοστρώματα! Σας θυμίζουμε ότι το 95% των τροχαίων ατυχημάτων γίνεται μέσα στις πόλεις!….Απέναντι στο τριτοκοσμικό αυτό καθεστώς, η τοπική αστυνομία, η δημοτική αστυνομία και η Δημοτική αρχή δεν εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους και την αποστολή τους απέναντι στον λαό.
Για όλους αυτούς τους λόγους:
Διαμαρτυρόμαστε για την σπατάλη εκατομμυρίων σε αμφίβολης ποιότητας έργα οδοποιίας και στο ξαναστρώσιμο των ίδιων δρόμων μέσα σε λίγα χρόνια. Αυτό είναι μια πρόκληση που δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά για τον Δήμο και την διαχείριση του δημόσιου χρήματος. Διαμαρτυρόμαστε για την απουσία αστυνομικών αποτελεσματικών ελέγχων της παράνομης στάθμευσης και της κατάληψης πεζοδρομίων, την αδιαφορία της δημοτικής αρχής όσο και της δημοτικής αστυνομίας απέναντι στη μαζική καταστρατήγηση των στοιχειωδών δικαιωμάτων και της κυκλοφοριακής ασφάλειας των πολιτών, των παιδιών και της νεολαίας.
Καταδικάζουμε το σημερινό απαράδεκτο καθεστώς που χαρακτηρίζει τους δρόμους του Βύρωνα. Νοιώθουμε ότι μας αδικεί και μας προσβάλλει.
Ζητάμε :
Να σταματήσει το καθεστώς της εργολαβικής ασυδοσίας στα έργα οδοποιίας στο Δήμο. Όχι άλλα πεταμένα λεφτά σε κακότεχνα και αμφίβολης ποιότητας έργα οδοποιίας. Λεφτά για ο παιδί, την νεολαία και τον λαό και όχι για τους εργολάβους και τα κυκλώματα. Όχι άλλες λακούβες και κακοτεχνίες, όχι άλλους κατεστραμμένους και άθλιους δρόμους στον Βύρωνα, θέλουμε δρόμους πολιτισμού, σωστούς, γερούς, ασφαλείς και διαρκείας.
Την άμεση εξασφάλιση ελεύθερης συνεχούς και ασφαλούς διέλευση των πεζών στα πεζοδρόμια. Έργα διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων. Αλλαγή των συντελεστών δόμησης των κατοικιών, ιδιαίτερα σε κεντρικά σημεία της πόλης, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις δημιουργίας σύγχρονων πεζοδρομίων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της πεζής κυκλοφορίας. Αστυνόμευση και απελευθέρωση όλων των πεζοδρομίων από αυτοκίνητα, εμπορεύματα, αυθαίρετες επεκτάσεις περιπτέρων, τις μη αναγκαίες πινακίδες κλπ. Υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα την ανάγκη καταπολέμησης της παράνομης υπερυψωμένης ιδιωτικής ράμπας πάνω στα πεζοδρόμια για να εξυπηρετηθεί η είσοδος των ΙΧ αυτοκινήτων. Οι κατασκευές αυτές δεν είναι μόνο παράνομες αλλά και επικίνδυνες και απαιτείται το άμεσο ξήλωμά τους για να μη θρηνήσουμε θύματα.
Διαγραμμίσεις διαβάσεων πεζών σε όλους τους άξονες κυκλοφορίας της πόλης και ιδιαίτερα στους δρόμους που συνδέονται με την προσέλευση των παιδιών στασχολεία, τους αθλητικούς και άλλους χώρους όπου υπάρχει μαζική συνάθροιση παιδιών και νεολαίας. Σε όλους τους δρόμους που συνδέονται με σχολεία να τοποθετηθούν οι ανάλογες πινακίδες. Σε όλους τους βασικούς άξονες κυκλοφορίας της πόλης να τοποθετηθούν πινακίδες ορίων ταχύτητας.
Αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης ΙΧ . Άμεσα μέτρα για να τερματισθεί το καθεστώς της επικίνδυνης διπλοστάθμευσης. Να απαγορευτεί η στάθμευση σε όλους τις βασικές οδικές αρτηρίες που ασκείται η δημόσια συγκοινωνία όπως είναι η Χρυσοστόμου Σμύρνης, Κύπρου και Κολοκοτρώνη. Ενίσχυση και βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών ώστε να μειωθεί η χρήση του ΙΧ.
Η συνολική διευθέτηση του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης, της απελευθέρωσης των δημόσιων συγκοινωνιών από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, της ενίσχυσης της εμπορικής ζωής της πόλης και πάνω από όλα της αποτροπής της περιττής κυκλοφορίας οχημάτων, απαιτεί την εφαρμογή από τον Δήμο συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Αγώνας και διάθεση πόρων για απαλλοτριώσεις και ελεύθερους χώρους, νέες πλατείες και πάρκα, ένα πρόγραμμα περιφερειακών και κεντρικών πεζοδρομήσεων που θα διευκολύνει την κίνηση των πεζών και την μετακίνηση με το ποδήλατο σε όλη την πόλη. Σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα πρέπει να προωθηθεί ένα πρόγραμμα μελετών για την δημιουργία εκτεταμένων πεζοδρομήσεων. όπου αυτό το επιτρέπουν οι συνθήκες λειτουργίας της πόλης.
Τέλος ζητάμε από τον Δήμαρχο, τους δημοτικούς συμβούλους και όλες τις δημοτικές παρατάξεις να αναδείξουν τα ζητήματα αυτά σε δημόσια συζήτηση που θα θέλαμε να οργανωθεί για το σκοπό αυτό στα τέλη Σεπτεμβρίου σε μια από τις πλατείες της πόλης.
Οι κάτοικοι Βύρωνα
Αβετζόγλου Ευάγγελος, εργαζόμενος
Αρσένης Κώστας, λογιστής
Βογιατζής Νίκος
Γιαννόπουλος Παναγιώτης, επαγγελματίας
Δελαγραμμάτικας Θοδωρής, αρχιτέκτων μηχανικός
Δημητρίου Αθανάσιος
Διαμαντάρας Ιωάννης
Ζγούντζος Γεώργιος
Κίκιρη Αγγελική, οικονομολόγος
Κίκιρη Μαρία Ιωάννα, δικηγόρος
Λαλιοτίτης Νικόλαος, εργαζόμενος
Λυμπερόπουλος Γιώργος , συνταξιούχος
Μεθυμάκης Γιάννης υπάλληλος
Μεθυμάκη Αντωνία, Οικοκυρά
Μεθυμάκη Βασιλική, υπάλληλος
Νικολόπουλος Α. , εργαζόμενος
Μοσχόπουλος Μιχάλης
Μπαντούνας Ηλίας, υπάλληλος
Πάνου Άννα, εργαζόμενη
Παπαδοπούλου Ευαγγελία, Φαρμακοποιός
Πολυκανδριώτης Πέτρος, πολιτικός μηχανικός
Σιώτα Θεοδώρα, εργαζόμενη
Σουλιώτης Δημήτριος, πρ. νομαρχιακός και δημοτικός σύμβουλος
Σπύρου Σπύρος, υπάλληλος
Τριανταφύλλου Χριστίνα, οικοκυρά
Τσαφαρά Αναστασία, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
Τσιάκαλος Κοσμάς, λογιστής – φοροτεχνικός
Τσιόγκα Αγγελική, εκπαιδευτικός
Τσουλούχα Ελένη, οικοκυρά
Τσολάκη Σμάρω, Φαρμακοϋπάλληλος
Φούζα Χρυσάνθη.οικοκυρά
Φούντας Κωσταντίνος, υπάλληλος
Φώσκολου Λία, εκπαιδευτικός
Χόρβαρτ Μπέλλα, Μάγειρας
Χαλεπάς Δημ., ελευθ. Επαγγελματίας”