Σε κατάργηση της τέταρτης γραμμής του μετρό, της λεγόμενης διαδρομής «U», προσανατολίζεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, δίνοντας έμφαση σε μια νέα κυκλική διαδρομή που θα συνδέει το υπάρχον δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός, προασΣε κατάργηση της τέταρτης γραμμής του μετρό, της λεγόμενης διαδρομής «U», προσανατολίζεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, δίνοντας έμφαση σε μια νέα κυκλική διαδρομή που θα συνδέει το υπάρχον δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός, προαστιακός και τραμ). τιακός και τραμ).
Η συγκεκριμένη γραμμή προβλεπόταν να ξεκινά από το Γαλάτσι και, μέσω Κυψέλης και Εξαρχείων, να φθάνει στο σταθμό Πανεπιστήμιο, συνεχίζοντας μέσω Κολωνακίου και Ευαγγελισμού ώς τα Ιλίσια και το σταθμό της Κατεχάκη, με τελικό προορισμό το Μαρούσι, κάτω από τη λεωφόρο Κηφισίας. Το κόστος της, σύμφωνα με την κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό», υπολογίζεται σε 2,2 δισ. ευρώ, για τα οποία είχαν εξεταστεί σενάρια χρηματοδότησης, χωρίς ικανοποιητικά αποτελέσματα. Ως τώρα έχουν γίνει γεωλογικές έρευνες και προκαταρκτικές μελέτες.
Η νέα πρόταση αφορά μια γραμμή που θα διέρχεται από τις δυτικές γειτονιές της πρωτεύουσας, αλλά και ανατολικές, όπως ο Βύρωνας και η Καισαριανή, που έχουν μείνει έξω από τις έως τώρα επεκτάσεις. Σε κάθε περίπτωση ο διαγωνισμός δεν προβλέπεται να προκηρυχθεί μέσα στο 2010. Στις αρχές του χρόνου πάντως αναμένεται να ανακηρυχθεί ανάδοχος για την επέκταση προς Πειραιά. Ο διαγωνισμός «σέρνεται» από το 2005 και, λόγω προσφυγών, είχε χρειαστεί να επαναληφθεί.