Συνάντηση του Δημάρχου Βύρωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ

Ο Δήμαρχος Βύρωνα κ. Γρηγόρης Κατωπόδης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχαήλ Καραγιάννης, συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» κ. Χρήστο Τσίτουρα, για τις εξελίξεις που αφορούν τη διέλευση του μετρό από την περιοχή του Δήμου Βύρωνα.

Ο κ. Τσίτουρας, ενημέρωσε ότι:

  •  H δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του έργου (Γραμμή 4: «Βεΐκου – Γαλάτσι – Γουδί») θα γίνει τον Δεκέμβριο του 2014.
  • Tο γραφειοκρατικό μέρος του έργου (δημοπράτηση, μελέτη, ανάθεση) θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.
  • Το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2016, με την περάτωση του να υπολογίζεται το 2022.
  • Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 1200 – 1300 δις ευρώ, με το 50% να προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το άλλο 50%, από φορείς του Δημοσίου.
  • Στη γραμμή 4 – κατόπιν παρέμβασης της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» – προστέθηκε και η γραμμή «Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Βύρωνας – Ηλιούπολη», η χάραξη της οποίας είναι έτοιμη.
  • Στο τέλος του 2014, θα ξεκινήσουν οι γεωλογικές μελέτες στην περιοχή του Βύρωνα ώστε να διερευνηθεί το υπέδαφος. Οι μελέτες, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν μετά από 1,5 χρόνο.
  • Στις μελέτες της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», προτείνεται η ένταξη του Ταπητουργείου στο Σταθμό, με ότι αυτό συνεπάγεται την αναπαλαίωση, ανακατασκευή και την εν γένει αναβάθμιση του κτηρίου, με σκοπό την ανάδειξη της πολιτιστική του αξίας. Στα σχέδια της εταιρείας προβλέπεται επίσης, η ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής πλησίον της Πλατείας Εθνικής Αντίστασης.
  • Το μοναδικό – αλλά πολύ σημαντικό πρόβλημα – που υπάρχει, είναι η χρηματοδότηση του έργου. Για αυτό το λόγο, είναι αναγκαία η άσκηση πίεσης από την πλευρά των εμπλεκόμενων Δήμων προς το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ώστε να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι, με τον προϋπολογισμό για την υλοποίηση του έργου να υπολογίζεται σε (περίπου) 350 εκατομμύρια ευρώ.

Εν κατακλείδι, η συνάντηση που πραγματοποίησε ο κ. Κατωπόδης και ο κ. Καραγιάννης με τον κ. Τσίτουρα, και ότι ειπώθηκε σε αυτήν, δε σηματοδοτεί απαραίτητα την ένταξη του Βύρωνα στο δίκτυο του Μετρό.

Δεν αποτελεί δηλαδή άλλη μια μη πραγματοποιήσιμη υπόσχεση – όπως συνέβαινε στο παρελθόν από παλαιότερες διοικήσεις του δήμου – αλλά, μια αποτύπωση της πραγματικότητας. Μια πραγματικότητα, που για να τελεσφορήσουν τα αισιόδοξα μηνύματα τα οποία εμπεριέχει, απαιτείται η άσκηση δημόσιας πίεσης – μέσω ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας – προς το αρμόδιο Υπουργείο για την εξασφάλιση πόρων για τη χρηματοδότηση του έργου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ