Κατά των συγχωνεύσεων σχολείων τάχθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο

Πηγή: Δημοτικός Αντίλογος

Κατά του σχεδίου που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τάχθηκαν το Δημοτικό Συμβούλιο και η εκπαιδευτική κοινότητα του Βύρωνα.

Το ζήτημα συζητήθηκε διεξοδικά σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία κλήθηκαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών αλλά και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της πόλης.

Στη συνεδρίαση τόσο ο δήμαρχος όσο και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων κ.κ Κόνσουλας-Πάλμος-Κατωπόδης και Τζιορτζιώτης, εξέφρασαν την αντίθεση τους στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων του Βύρωνα που μελετάει το αρμόδιο υπουργείο,τονίζοντας ότι το «νέο σχολείο» και η διοικητική αναδιάρθρωση που προτείνεται, όχι μόνο δεν δίνει λύσεις, αλλά εντείνει τα ήδη σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτήρισε αναγκαία την οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης και την ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου.

Παρά την αντίθεση τους με τις συγχωνεύσεις σχολείων του Βύρωνα, οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης “Βύρωνας -Καθαρή Επιλογή” κ.κ Κόνσουλας, Βαλμάς, Δάρρα, Ζούκα, Σμπόνια, Σωτηρόπουλος, Τριανταφύλλου και Χαλικιάς ( πλην της κ. Χίνη που το καταψήφισε), απείχαν από την ψηφοφορία για την υιοθέτηση ψηφίσματος, που πρότεινε – η προσκείμενη στο Κ.Κ.Ε – δημοτική παράταξη “Λαϊκή Συσπείρωση Βύρωνα”, διαφωνώντας με επιμέρους διατυπώσεις.

Τέλος, αποφασίστηκε η συμμετοχή στις κινητοποιήσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο την υποστήριξη της συγκεκριμένης απόφασης

Το κείμενο ψηφίσματος έχει ως εξής:

Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε μάρτυρες καταιγιστικών μέτρων για να προχωρήσουν οι διοικητικές, θεσμικές και οικονομικές αλλαγές στην εκπαίδευση, που απαιτούνται για να συμπληρωθεί το παζλ των αναδιαρθρώσεων στην παιδεία. Αλλαγές, που προετοιμάστηκαν εδώ και δεκαετίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ελληνικές Κυβερνήσεις και υλοποιούνται τώρα ωθούμενες από τον Καλλικράτη και το Μνημόνιο.

Η νέα πρόταση της Κυβέρνησης για την αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος, θα ολοκληρώσει απλά το έγκλημα. Με τον μανδύα της δήθεν ποιοτικής αναβάθμισης και των σύγχρονων παιδαγωγικών κριτηρίων επιχειρείται να δοθεί το τελειωτικό κτύπημα σε ό,τι έχει απομείνει από το λείψανο της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι το νέο σύγχρονο αυτοαξιολογούμενο και αποκεντρωμένο σχολείο ανθίζει σε μια περίοδο, που ούτε λίγο ούτε πολύ έχει κηρυχθεί παύση πληρωμών στα σχολεία 871.000.000 λιγότερα από το 2011 και 60% έως 70% μείωση στα κονδύλια για τις σχολικές επιτροπές.

Γιγαντώνονται οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας γίνονται καθεστώς. Οι γονείς βάζουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους, πληρώνοντας ακόμη και για σχολικά βιβλία.

Οι ελλείψεις στη σχολική υποδομή είναι τεράστιες και οι μαθητές στοιβάζονται μέσα σε σχολεία –κλουβιά.

Στα σχολικά αναλυτικά προγράμματα περικόπτονται κρίσιμα ακαδημαϊκά μαθήματα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες), για να υποκατασταθούν από ασύνδετες και εύπεπτες δεξιότητες, που το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο με απαραίτητο συμπλήρωμα τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.

Σε ποιο από αυτά τα προβλήματα έρχεται να δώσει λύση το νέο σχολείο της Κυβέρνησης; Σε κανένα! Αντιθέτως, έρχεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο:

  • Με τον παραπέρα οικονομικό στραγγαλισμό της εκπαίδευσης και την ταυτόχρονη δημιουργία καναλιών εμπορικής συναλλαγής των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ιδιώτες, επιχειρήσεις και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Με τη μεταφορά των ευθυνών του κράτους για την εκπαίδευση στην τοπική κρατική διοίκηση (Περιφέρειες και Δήμοι) με παράλληλη συγκέντρωσή του.
  • Με τις συγχωνεύσεις και την κατάργηση σχολείων, δημιουργώντας έτσι πολυδύναμα σχολικά κέντρα με πολυάριθμα τμήματα, ώστε να γίνονται εργολαβίες ευρείας κλίμακας από επιχειρηματικά μεγαθήρια στην κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των σχολείων.
  • Με την πλήρη διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ανά περιοχή, σχολεία, ακόμη και μαθητή.

Το νέο σχολείο είναι τόσο νέο, όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα και θα βιώσουν ακόμη πιο άγρια οι επόμενες γενιές. Είναι γνήσιο αντίγραφο της Ευρω-ενωσιακής στρατηγικής για την εκπαίδευση. Εφαρμόζεται χρόνια τώρα στα περισσότερα ανεπτυγμένα κράτη (ΗΠΑ, Γαλλία, Αγγλία, Αυστραλία, Δανία, Φιλανδία) κ.ά., και έχει οδηγήσει στην αύξηση της σχολικής διαρροής και στη διόγκωση της αμάθειας.

Είναι κομμάτι των γενικότερων αναδιαρθρώσεων για την κάλυψη των αναγκών του κεφαλαίου που πάει χέρι-χέρι με την πτώχευση του λαού, μέσα από την καρατόμηση των μισθών και των συντάξεων, τους νέους φόρους πάνω στη λαϊκή κατανάλωση, στο σμπαράλιασμα των όποιων κοινωνικών παροχών, στοχεύει στη διαμόρφωση της νέας γενιάς φθηνών ψευτοκαταρτισμένων εργαζομένων, χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.

Προασπίζουμε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και στη ζωή.

Απορρίπτουμε τη νέα διοικητική δομή, το νέο ολοκληρωμένο σχολείο, τη διαφοροποίηση του προγράμματος στο επίπεδο της περιφέρειας και του σχολείου στις συγχωνεύσεις.

Παλεύουμε:

  • Για ένα ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, που θα εξασφαλίζει σύγχρονη, ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά.
  • Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε παιδεία, υγεία, πρόνοια.
  • Την αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Τους μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.
  • Τη μόνιμη σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης, ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή.

Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά, επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.

  • Τα δημόσια σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, που θα είναι κρατική περιουσία και ευθύνη, έτσι, που να μπορούν να καλυφθούν οι κτιριακές ανάγκες και να αντιστοιχούν 15 μαθητές ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία και για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες.
  • Καμιά ενοποίηση ή σύμπτυξη.
  • Λειτουργία του αθλητικού σχολείου στον Βύρωνα.
  • Λειτουργία του ειδικού σχολείου στον Βύρωνα.
  • Να προχωρήσει η κατασκευή του σχολείου στον Καρέα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ