Η νέα χάραξη των δρόμων του Υμηττού

Πηγή: Το Βήμα

Περικόπτονται οι επεκτάσεις των μεγάλων οδικών αρτηριών στην Αττική και από 65 χιλιόμετρα που είχαν αρχικά εξαγγελθεί πριν από τις βουλευτικές εκλογές του 2009, θα προχωρήσει η κατασκευή των 22 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις προτάσεις που μελετά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ετσι ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού ως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, συνολικού μήκους 8 χλμ. και την κατασκευή σήραγγας στον Υμηττό, στο ύψος της λεωφόρου Κύπρου, από όπου θα διέρχεται νέος οδικός άξονας που θα συνδέει το συγκεκριμένο τμήμα με την Αττική οδό στο Κορωπί, μήκους περίπου 14 χλμ.

Από το Ελληνικό και συγκεκριμένα από τον μελλοντικό κόμβο της λεωφόρου Κύπρου, στα σύνορα με τη Γλυφάδα, θα ξεκινά η σήραγγα του Υμηττού, που με τις εκατέρωθεν προσβάσεις θα ενώσει τα νότια προάστια με την Αττική οδό στο ύψος του Κορωπίου και κατ΄ επέκταση με το αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η μεγάλη σήραγγα που προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο που θα ξεκινούσε από το ύψος του Βύρωνα και θα κατέληγε στο Κορωπί. Η νέα πρόταση ουσιαστικά είναι επαναφορά της σήραγγας που προέβλεπε το παλιό ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας επί Κ. Λαλιώτη.

Στα νέα σχέδια καταργείται μεταξύ άλλων η μεσόγεια διαδρομή προς τη Ραφήνα, Μεσογείων (Κορωπί)- Ραφήνα και Κόμβος Μεσογείων (Κορωπί)- Αγία Μαρίνα, καθώς και η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Ελληνικού. Ωστόσο θα προχωρήσει ο κλάδος από τον μελλοντικό κόμβο Σακέτα στον Βύρωνα προς την Ούλοφ Πάλμε, στα σύνορα Καισαριανής- Ζωγράφου στο ύψος της πύλης της Πανεπιστημιούπολης. Το τμήμα αυτό προβλεπόταν και στο προηγούμενο σχέδιο και θα είναι σχεδόν στο σύνολό του υπόγειο.

Το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2011 ώστε στις αρχές του 2012 να έχει εγκατασταθεί η κατασκευάστρια εταιρεία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ